Auto-Moto

Noul Duster, de la Frankfurt la Atena. Modelul cu care Dacia intră într-o nouă eră. Ultimele inovaţii şi preţurile din România. | Drive test FOTO şi VIDEO
Noul Duster a atras privirile celor din jur încă de la Salonul Auto de la Frankfurt, unde şi-a făcut prima apariţie. După sute de poze şi filmuleţe de prezentare, a venit momentul adevărului. Traseele propuse de organizatori din Grecia au inclus drumuri off-road, drumuri prin localităţi, porţiuni de autostradă, dar şi drumuri expres. La final am testat modelul 4X4 în cadrul unui workshop special amenajat.

Am avut la dispoziţie două zile pentru a pune la încercare noul Duster. Grupul jurnaliştilor din România a fost primul dintr-o serie de câteva zeci care au şansa de a testa noua generaţie. Pentru început, am avut de ales între Duster Prestige (cel mai echipat model din noua generaţie) 4X2 benzină cu 125 CP (Cai Putere), cutie manuală, sau 4X2 diesel cu 110 CP, cutie automată. Dacă plecai în prima zi cu modelul pe benzină, a doua zi ieşeai la drum cu cel diesel, şi viceversa. Motorizările au rămas neschimbate faţă de prima generaţie. Cei de la Dacia au spus: "Am păstrat ce era mai bun de la vechiul Duster, am schimbat restul". Primul lucru pe care îl remarci la noul Duster este culoare. Au fost introduse două nuanţe noi: Atacama Orange şi Beige Dune. Au fost păstrate şi cele şapte culori de la prima generaţie. Cele trei model disponibile în România sunt Essential, Comfort şi Prestige.
Comparativ cu generaţia anterioară, Duster II e izolat fonic, lucru pe care îl remarci imediat. Interiorul este destul de "classy". Te simţi ca într-o maşină nemţească de primă mână. Sistemul "Media Nav" e decent. Va mai fi supus câtorva modificări în perioada ianuarie-februarie. Te poţi baza pe GPS fără niciun fel de dubiu. O premieră a noului Duster este senzorul din ungiul mort. Un punct roşu se aprinde pe oglinda laterală pentru a te avertiza să nu schimbi banda, atunci când un vehicul se află în unghiul mort.
O altă premieră ar fi cardul de acces "hands-free", care înlocuieşte cheia tradiţională, după modelul celor de la Renault. A fost implementată asistenţa video la parcare (există patru camere: una în faţa, una în spate, una în dreapta, una în stânga), ce include şi senzori acustici. Varianta Essential nu cuprinde inovaţiile Dacia, acestea fiind valabile doar la Comfort şi Prestige. Reprezentanţii companiei susţin: "Clienţii noştri preferă varianta premium. Se gândesc că dacă îşi cumpără o maşină, vor să cumpere cel mai bun model. Preţul este unul accesibil la aceste dotări"Statisticile Dacia nu mint. Numai în România, 98% din vânzările generaţiei anterioare sunt reprezentate de ediţii limitate ale Duster-ului.
La drum lung e o adevărată plăcere să conduci noul Duster. Pe off-road te poţi avânta şi cu varianta 4X2. Pentru modelul 4X4 a fost implementat sistemul "hill descent control", care este de-a dreptul impresionant. Funcţia se activează prin apăsarea unui buton aflat sub navigaţie. După ce activezi sistemul, maşina coboară singură în pantă, mergând cu 5 km/h. Senzorii amplasaţi în partea frontală ghidează maşina pentru o coborâre ideală. Vehiculul face toată treabă, şoferul nu trebuie să mai apese nicio pedală. După ce maşina ajunge pe o porţiune cu drum drept, poţi prelua controlul volanului. Poţi accelera şi în timp ce maşina coboară singură, dacă n-ai timp de pierdut.

În cadrul workshop-ului despre care vorbeam mai sus, echipa ProSport a testat modelul Prestige 4X4 pe un traseu impresionant, cum se poate observa în filmuleţul de mai jos.
 

Concluzii
Comparativ cu prima generaţie, noul Duster e mult mai bine închegat. Preţul e mai ridicat, nu cu mult, dar îmbunătăţirile sunt evidente. Probabil că străinii vor cumpăra masiv Dusterul 2.0. Cum spuneam la început, maşina e mult mai "classy" acum. Mulţi români au fost rezervaţi după apariţia modelului, spunând: "Indiferent de specificaţii, e tot Dacie". Da, e tot Dacie, dar e un model revoluţionar. Un model Prestige, 4X4, full option, sare de 20.000 de euro, dar pentru că merită aceşti bani. În concluzie, noul Duster e un adevărat succes. Cerinţele clienţilor au fost îndeplinite. Dacia intră într-o nouă eră graţie acestui vehicul, iar viitorul arată promiţător.



Marc Marquez e campion mondial în MotoGP! Spaniolul a câştigat lupta din ultima etapă cu Andrea Dovizioso şi are 4 titluri mondiale la doar 24 de ani


Surpriza nu s-a petrecut! Despărţiţi de 21 de puncte înainte de ultima cursă, Marc Marquez şi Andrea Dovizioso au dus lupta pentru titlul mondial până în ultima etapă a sezonului, cea de la Valencia. În Spania, miracolul nu s-a produs însă. Cu o sesiune de calificări perfectă, Marquez a avut un avantaj moral uriaş dincolo de punctele din clasament, iar pentru Andrea Dovizioso a fost prea mult. În ciuda încercărilor italianului, misiunea a fost imposibilă şi s-a încheiat înainte de finalul cursei, atunci când Dovi a ieşit în decor şi a mers direct la boxa Ducati. Marquez a fost pragmatic şi a încheiat al treilea cursa, în spatele lui Zarco şi în spatele lui Dani Pedrosa, cel care a câştigat cursa din Valencia.

Pentru Marc Marquez este deja al patrulea titlu mondial la MotoGP. La doar 24 de ani, Marquez este cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria acestui sport.

Mihai Leu revine la curse. Va concura în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă la volanul unui Ferrari 458 Challenge

Mai bine de zece ani de pauză au fost suficienţi pentru Mihai Leu. Deţinătorul centurii WBO în box şi campion naţional la raliu, Leu a anunţat astăzi că va concura în ediţia 2018 a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. 


" Am avut o experienţă foarte frumoasă în acest an, când am lucrat alături de duo-ul Adi Teslovan - Cseh Vajk Imre în Campionatul Naţional de Raliuri, însă simt că locul meu este în continuare în spatele volanului. Vreau să încep o nouă etapă în cariera mea sportivă, acum, la 49 de ani, pentru că simt că pot face în continuare performanţă la cel mai înalt nivel ", a spus Leu în timpul evenimentului.
Revenirea lui Mihai Leu se produce după un sezon 2017 în care a fost Manager Tehnic al UniCredit Leasing Motorsport Team. Leu şi-a lansat candidatura la titlul naţional din sezonul viitor la Salonul Auto Bucureşti, unde a şi prezentat bolidul pe care va concura, acesta urmând să fie expus pe toată durata evenimentului găzduit de Romexpo în perioada 4 – 12 noiembrie.

Marc Marquez e campion mondial în MotoGP! Spaniolul a câştigat lupta din ultima etapă cu Andrea Dovizioso şi are 4 titluri mondiale la doar 24 de ani



Surpriza nu s-a petrecut! Despărţiţi de 21 de puncte înainte de ultima cursă, Marc Marquez şi Andrea Dovizioso au dus lupta pentru titlul mondial până în ultima etapă a sezonului, cea de la Valencia. În Spania, miracolul nu s-a produs însă. Cu o sesiune de calificări perfectă, Marquez a avut un avantaj moral uriaş dincolo de punctele din clasament, iar pentru Andrea Dovizioso a fost prea mult. În ciuda încercărilor italianului, misiunea a fost imposibilă şi s-a încheiat înainte de finalul cursei, atunci când Dovi a ieşit în decor şi a mers direct la boxa Ducati. Marquez a fost pragmatic şi a încheiat al treilea cursa, în spatele lui Zarco şi în spatele lui Dani Pedrosa, cel care a câştigat cursa din Valencia.


Pentru Marc Marquez este deja al patrulea titlu mondial la MotoGP. La doar 24 de ani, Marquez este cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria acestui sport.


Bogdan Marişca, din nou campion naţional. Echipajul Marişca - Poenaru a câştigat titlul în Campionatul Naţional de Raliuri 2017

Raliul Sibiului 2017 a lămurit pentru piloţi şi pentru fanii rally din România ceea ce Raliul Iaşului nu a reuşit. Astfel, la capătul unui sezon spectaculos, Bogdan Marişca a câştigat pentru a doua oară în carieră titlul de campiona naţional al României, performanţă care vine la 12 ani după precedenta. Alături de navigatorul Carmen Poenaru, Marişca s-a impus în clasamentul final în faţa rivalului său Dan Gîrtofan.
”Le mulţumesc celor care au fost lângă noi – parteneri, familie, echipă, prieteni, fani. Am muncit pentru asta, dar am avut şi noroc şi este o mare împlinire după titlul ratat în 2007. A fost un raliu în care nu m-a interesat viteza, ci am dorit să ajungem cum trebuie la final, pentru că a avut o încărcătură deosebită. Am tras tot sezonul pentru acest rezultat şi suntem foarte mulţumiţi de tot ceea ce am obţinut. Ne bucurăm că acest ultim raliu a adus şi titlul în clasamentul pe echipe, iar proiectul Napoca Rally Academy merge mai departe”, a spus pilotul Napoca Rally Academy la finalul Raliului Sibiului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu